Att driva ett byggprojekt är ofta förknippat med stora mängder administration. Genom att digitalisera denna process kan ditt företag inte bara spara värdefull tid utan även minska kostnader och öka lönsamheten. Med REKYL:s projekthanteringssystem får ni total översikt och kontroll över alla delar av projektet – från planering till utförande och uppföljning.
Så mycket kan ni spara
En genomsnittlig byggfirma kan spendera upp till 15–20 timmar per vecka på manuell administration. Genom att digitalisera arbetsorder, tidrapportering och fakturaunderlag med REKYL:s smidiga projektverktyg kan denna tid minskas med upp till 70 %. Detta innebär att ni kan frigöra 10–14 timmar i veckan, tid som istället kan läggas på lönsamt arbete ute i fält.
Dessutom kan företag spara in 10–15 % på projektens totala kostnader genom att minimera administrativa fel och förbättra översikten över projektekonomi och resursplanering. Med automatiserad tidrapportering och integrerade system för fakturering, säkerställer REKYL att inget viktigt glöms bort och att ni kan fakturera korrekt och i tid.
Ökat värde och tillväxt
Effektiviteten som REKYL erbjuder innebär inte bara tid- och kostnadsbesparingar – det skapar också ett mervärde för era kunder. Med realtidsuppdateringar, enkel dokumentation och transparent projekthantering blir kommunikationen smidigare och arbetet mer professionellt. Detta ger ökad kundnöjdhet och fler återkommande affärer.
Denna lönsamhet och effektivitet har gjort att REKYL stadigt ökar i popularitet. Vi ser en årlig tillväxt på över 20 % i nya kunder, och vår egen organisation växer för att möta denna efterfrågan. Teamet bakom REKYL består av experter med lång erfarenhet från bygg- och hantverksbranschen, och vi utvecklar kontinuerligt systemet för att ligga i framkant med de senaste digitala lösningarna för byggbranschen.
Allt-i-ett lösningen för byggprojekt
REKYL är utvecklat för att täcka alla era administrativa behov, och vi har flera specialanpassade funktioner för bygg- och hantverksbranschen:
- Tidrapportering direkt i mobilen – smidigt för både personal och arbetsledning.
- Arbetsorder med tydlig struktur och överblick över alla projekt.
- ÄTA-hantering som skapas direkt i appen med digital signering snabbt och enkelt.
- Automatiserad fakturering skapar fakturaunderlaget åt er för att spara onödig administration.
Detta system ger er kontroll över varje steg i byggprocessen och skapar en sömlös övergång mellan kontor och fält. All information samlas i ett system, vilket minskar behovet av att hantera flera olika program och verktyg.
En växande framtid
Med fler kunder varje år och ett växande team fortsätter REKYL att utvecklas för att möta branschens behov. Vi strävar alltid efter att förbättra våra funktioner och erbjuda den bästa möjliga lösningen för att effektivisera byggbranschens administration.
Är ni redo att digitalisera er verksamhet och öka er lönsamhet? Boka en demo idag och upptäck hur REKYL kan hjälpa just er!
Om REKYL
REKYL är ett verksamhetssystem för hantering av all administration kopplat till din verksamhet. Med över 8 miljoner arbetsordrar, 24 miljoner tidrapporter och över 70 miljoner registrerade mil, så är REKYL idag en grundbult för tusentals användare landet över. Med ett brett utbud av smarta funktioner och molnbaserade lösningar skapar REKYL effektivare arbetsflöden och mer lönsamma verksamheter.
Fler nyheter från REKYL
Innerstans Bygg & Inredning: ”REKYL skulle man ha haft för länge sen”
Allt fungerar superbra och jag är väldigt nöjd. Jag rekommenderar Rekyl till andra som säger att de också upplever problem med admin i sina företag.
Lundqvist El: ”Personalen kan enkelt rapportera sin tid”
I över 12 år har Lundqvist El använt sig av REKYL som helhetslösning för sin verksamhet. – Det fungerar riktigt bra. Vi sparar tid och får bättre koll på ekonomin.
Fastighetssnabben: ”Vi har kunnat skala upp med REKYL”
– REKYL är ett system som möjliggjort att vi har kunnat växa på det sätt som vi har gjort, säger Henrik Åström, vd på Fastighetssnabben.