Leverantörsfaktura
Minska det manuella arbetet med REKYLs leverantörsfakturahantering. Varje faktura scannas och teckentolkas i sin helhet så att varje liten detalj automatiskt läggs in i systemet. Smidigt & enkelt.
Inläsning av leverantörsfaktura
Leverantörsfakturascanning som sparar tid
REKYL registrerar automatiskt dina leverantörsfakturor. När din leverantör skickar in fakturan via mail eller e-faktura till REKYLs digitala inläsningscentral tolkar REKYL automatiskt hela fakturan och läser in uppgifter som leverantörsnamn, fakturadatum, förfallodatum, OCR-nummer, totalbelopp och moms. Inläsningen verifieras även av en person för att ytterligare säkerställa att det blir rätt. Självklart går det även att scanna in fakturorna manuellt.
Attestering som det borde fungera
REKYLs leverantörsfakturaattest har ett flöde som kan anpassas så att en, eller flera, personer har möjlighet att kontrollera och godkänna en leverantörsfaktura innan den går till ekonomi för betalning. Vem eller vilka som ska godkänna inkommande fakturor kan justeras med regler efter dina önskemål, exempelvis baserat på belopp, överordnad eller projektansvarig. Detta är ett bra sätt att få kontroll på utgifter och att undvika felaktiga fakturor.
Hitta enkelt din leverantörsfaktura i REKYL
I systemet får du en tydlig överblick över varje leverantörsfaktura. REKYL låter dig snabbt söka upp fakturor för granskning eller utskrift. Du kan söka på fritext, serienummer, artikelnummer, OCR, bank- eller postgironummer och mer. Eftersom hela fakturan tolkas så är den i sin helhet sökbar, vilket gör vardagen betydligt lättare än när du måste minnas ett specifikt artikelnamn.
Koppla kostnaden till dina projekt för bättre koll
Med hjälp av märkning kan fakturan automatiskt kopplas till ett angivet projekt som ger dig ännu bättre kontroll över ditt resultat. För att underlätta bokföringen av era leverantörsfakturor så ger systemet dig automatiskt konteringsförslag och du kan smidigt och enkelt kontera leverantörsfakturan för att sedan skicka den vidare till ekonomisystemet.
Vi påminner dig! Missa aldrig en leverantörsfaktura och undvik onödiga avgifter med automatiska påminnelser
REKYL skickar påminnelser till ansvarig person när en faktura är på väg att förfalla eller inte har attesterats i tid. Detta för att slippa onödiga påminnelsekostnader eller inkassokrav från leverantör.
Samla allt på ett och samma ställe
Minimera manuella steg och risk för fel
Stödjer både PDF och e-faktura
Verifiering av människa
Ger dig automatiskt konteringsförslag
Hela fakturan OCR-tolkas och är sökbar
Kan automatiskt läggas in på rätt projekt
Notifieringar och påminnelser
Vill du veta mer om leverantörsfaktura?
REKYL låter dig fokusera på vad som är viktigast i din yrkesroll
Funktionerna i REKYL hjälper dig genom hela affären och kopplar samman de administrativa uppgifterna med arbetet ute på fältet. Med REKYL kan du låta dina anställda lägga mer fokus på sin yrkesroll och minska administrativt arbete för dem.
Vi hjälper dig gärna att ta fram ett förslag som passar just din verksamhet.