Ett system för förvaltning, drift och underhåll av fastigheter
REKYL har flera anpassade funktioner för er inom fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel. Vi har gedigen erfarenhet av branschen och vet vad som underlättar och effektiviserar.
I KORTHET
- Samla all administration i ett & samma system
- Digital avtalshantering
- Tydlig ärendehantering
- Kundöversikt, kundportal & felanmälan
- Rondering med automatiskt intervall
- Bocka av utförda jobb direkt i mobilen
- Ansvarig kan följa utförandet i realtid
- Rapportera enkelt tid, material & körjournal
- Nyckelhantering med behörigheter och logg
Minska i administration och öka i effektivitet
I REKYL hanteras varje fastighet som ett projekt för att få god översikt och kontroll. Förutom våra grundfunktioner har REKYL även specifika anpassningar för just tillsyn och skötsel. Vi har funktioner för att hantera snöröjning och halkbekämpning på vintern och gräsklippning på sommaren, rondering samt hantering av återkommande servicejobb. I REKYL samlas verksamhetens alla projekt med tillhörande arbetsorder, tidrapporter, hyresorder, leverantörsfakturor, faktureringsunderlag och fakturor överskådligt på ett enda ställe.
- Enkel rondering med automatiskt intervall
För att underlätta vid exempelvis serviceavtal eller ronderingsuppdrag så har vi tagit fram en funktion som vi kallar schemaläggning. Där kan ni smidigt lägga upp era arbetsordrar enligt de intervaller som önskas. Avsedd resurs bokas då automatiskt upp och återkommer enligt schema. Ni slipper upprepande administrativa moment och risken för att glömma ett uppdrag minskar.
- Kundportal & ärendehantering
Håll era kunder uppdatera med den information ni önskar. Hyresgästen kan även göra felanmälningar kopplade till fastigheten direkt i portalen och sedan följa sitt ärende där. Felanmälan kan även automatiskt bli en arbetsorder.
- Projekt & arbetsorder för fastigheten
I REKYL hanteras varje fastighet som ett projekt för att få god översikt och kontroll. Varje projekt har tillhörande arbetsordrar. Dessa arbetsordrar kan enkelt fördelas i vår resursplanering där ni kan se vilka fordon och personal som är tillgängliga. Om ni vill, så kan även personalen själva skapa nya arbetsordrar direkt i appen ute på fält. - Utkallning – Tacka enkelt JA vid jour
Har ni jour? Då kan vår utkallningsfunktion vara användbar. Med den kan ni kontakta utvald personal och hela arbetslag direkt från systemet. Med ett klick kontaktas alla samtidigt och ni kan snabbt få svar av den som tackat ja till jobbet. Personalen kan enkelt välja att tacka ja direkt i mobilen.
- Hantering av nycklar
Med REKYL blir nyckelhanteringen både enklare och säkrare. Systemet håller koll på vem som får hämta ut vilka nycklar, samt alla ut- och inlämningar. Vi har även elektroniska nyckelskåp ifall att ni önskar självservice.
- Digital avtalshantering
REKYL strukturerar alla era avtal i funktionen avtalshantering. Här kan ni samla alla kund-, leverantörs- och personalavtal på ett och samma ställe. Ni lägger enkelt upp nya avtal och dessutom hittar ni snabbt alla gamla.
Låter det intressant?
Utforska fler av våra funktioner här och kontakta oss för ett skräddarsytt upplägg för er inom fastighet.
Arbetar ni med snöröjning, halkbekämpning eller grönyteförvaltning?
Vi har en funktion för er. Se videon nedan:
Kundcase
Innerstans Bygg & Inredning: ”REKYL skulle man ha haft för länge sen”
Allt fungerar superbra och jag är väldigt nöjd. Jag rekommenderar Rekyl till andra som säger att de också upplever problem med admin i sina företag.
Lundqvist El: ”Personalen kan enkelt rapportera sin tid”
I över 12 år har Lundqvist El använt sig av REKYL som helhetslösning för sin verksamhet. – Det fungerar riktigt bra. Vi sparar tid och får bättre koll på ekonomin.
Fastighetssnabben: ”Vi har kunnat skala upp med REKYL”
– REKYL är ett system som möjliggjort att vi har kunnat växa på det sätt som vi har gjort, säger Henrik Åström, vd på Fastighetssnabben.